Începe aici

Mâncatul conștient nu e despre a fi zen

Avem tendința să ne gândim la mâncatul conștient ca fiind ceva atât de greu de atins, însă uităm adesea că asta ni se întâmpla natural, că a fi la masă era adesea un moment de sărbătoare, că mâncarea ne aduce împreună.

A mânca în mod conștient nu înseamnă a levita la masă sau a avea totul așezat în viața ta. A mânca în mod conștient înseamnă a fi în contact cu nevoile corpului tău din punct de vedere alimentar și a le onora în aici și acum. Mâncatul conștient începe de la conectarea cu propriul corp. Oricum ne-am uita la această componentă sau la oricare alta din viața noastră toate ne duc la conectarea cu propriul nostru corp.

Așadar, mâncatul conștient nu e despre a fi zen, ci despre a fi în contact cu nevoile tale.

Mâncatul conștient nu e despre a mânca doar salată și supe, este și despre a mânca tort și pizza, dar asumat și simțind că frâiele sunt la tine.

Mâncatul conștient sună și așa: am nevoie să mănânc acum mai caloric sau mai mult, pentru că am o perioadă grea, pentru că am nevoie de mai multe resurse, dar știu că în curând, atunci când se vor liniști lucrurile, mă voi putea redresa.

Mâncatul conștient este despre a simți că eu sunt la cârmă, că eu fac alegerile, nu mâncarea sau emoțiile din spatele ei.

Mâncatul conștient este despre a mânca în tihnă și a te bucura de ceea ce mănânci.

Avem adesea tendința de a ne gândi la mâncatul conștient ca fiind acel moment în care ne simțim zen, liniștiți, împăcați cu noi. De fapt, mâncatul conștient aș spune că nu este atunci când planetele sunt aliniate, ci mai degrabă atunci când reușim să ne liniștim în tumultul unei zile și să ne putem bucura de hrană. Mâncatul conștient este despre a reuși să gestionăm tumultul interior și să ne bucurăm de ceea ce facem în prezent. Viața în sine este de spre a ne redresa, despre a reuși să ne aliniem pe interior, pentru că, realist vorbind, sunt rare momentele în care lucrurile chiar merg de la sine, iar noi le observăm liniștiți de pe un șezlong. ?

Dacă este de interes pentru tine să cunoști mai multe despre călătoria de la mâncatul emoțional la mâncatul conștient, poți accesa programul online de mai jos, unde vei găsi tot ce ai nevoie pentru a înțelege componenta psihologică din spatele comportamentelor noastre alimentare.

Toate cele bune,

Ancuța, psihoterapeut și fondator al programului „Emoții și kilograme în plus”

Cabinet Individual de Psihologie