Începe aici

Postul intermitent vara

Postul intermitent vara este o bucurie pentru mine.

Am scris prima oară despre experiența mea cu postul intermitent aici. Te invit să parcurgi și acel articol, fiind scris la cald, din primele mele experiențe cu el.

Pe scurt, sunt mai multe moduri de a ține postul intermitent.

Voi reda aici câteva dintre ele, cele pe care și eu le practic și despre cunosc cele mai multe:

  • postul de 24 h. Îl poți ține alegând să nu mănânci într-o zi, să consumi doar apă. Sau îl poți ține mâncând azi mic-dejun, iar următoarea masă să fie a doua zi dimineață.
  • postul de 24h cu 500 de calorii. Asta înseamnă că în cele 24 de ore de post, pe lângă apă, mai consumi 500 de calorii, alimente ușoare.
  • postul de 16 ore, care probabil este cel mai cunoscut, înseamnă că ai 16 ore între cină și mic-dejun. Pe acesta îl țin și eu cel mai des.

Mai sunt și alte variante, pe mai multe zile, pe care personal nu le-am încercat și nu le-am studiat prea mult.

Postul intermitent este la atât de mare căutare pentru că îl asociem cu slăbitul. Propunerea mea este să îl privim din perspectiva sănătății. Pentru mine este deja un stil de viață și vă încurajez să îl vedeți așa. Asta nu înseamnă că nu am avut sau că nu voi mai avea perioade în care să nu îl țin, însă mereu revin la el.

De ce?

  • îmi simt corpul altfel după post
  • mă simt mai plină de energie după el
  • gustul primelor alimente se simte atât de nuanțat, de bun
  • mă ajută să mă mențin

Pentru mine e o experiență. Însă repet, dacă unicul scop este să slăbiți, șansele să vă faceți mai mult rău decât bine sunt unele ridicate.

De ce? Pentru că veți tinde să supra-compensați la următoarea masă și în timp va intra în umbră această practică, revenind la celelalte obiceiuri. Ce funcționează? O schimbare la nivelul stilului de viață cu tot ce presupune el, adică:

  • somn bun
  • alimente nutritive
  • lucru la sănătatea emoțională
  • mișcare
  • ... și mai ales, așteptări realiste.

Să trecem la motivele pentru care îmi place atât de mult postul intermitent vara:

  • îmi este ușor să nu mănânc din cauza căldurii
  • simt că am nevoie de mai puține calorii vara
  • mi-e mult mai ușor să aleg sănătos și fresh după ce am ținut fasting
  • mișcarea este parte din viața mea vara (plimbări, bicicletă, drumeții etc)
  • mi-e ușor și natural să mă hidratez
  • starea mea de spirit este în general una energică, ceea ce desigur, face să fie ușor de ținut postul

Micile piedici:

  • zilele mai lungi
  • plimbările prin centru, ceea ce înseamnă multe mirosuri și oameni mâncând seara târziu. Studiile arată că în preajma mâncării, cu mirosuri în jur sau vorbind despre mâncare, avem tendința și să consumăm mai multe alimente și nu neapărat sănătoase sau desigur, să fim conștienți de asta și să ne vedem de plimbare. 🙂
  • somnul care din cauza căldurii nu este întotdeauna odihnitor; încă nu am ajuns acolo cu temperaturile anul acesta, dar vedem

Eu sper să vă ajute acest articol să explorați ce vi se potrivește, din nou, apelând la specialiști care să vă ghideze și monitorizeze pentru început în procesul vostru, legat de schimbările pe care vi le propuneți.

Ce pot să vă spun eu este că un psihic sănătos, prezent și matur emoțional poate face alegeri conștiente. Doar așa putem avea claritate în gândire și spor în acțiuni.

Astăzi pot să vin cu o propunere concretă pentru voi, cu un cadru de explorare și de lucru la sine. Vă invit să descoperiți cartonașele "Emoții în farfurie. De ce mănânci când mănânci?". Schimbările încep atunci când le putem oferi spațiu în viața noastră, claritate emoțională și lucru acționabil cu noi, desigur. Le găsiți aici:

Cu drag,

Ancuța, psihoterapeut și fondator al programului „Emoții în farfurie”.

Dacă vrei să primești săptămânal un email de la mine care să te ajute în procesul tău, te invit să te înscrie-te aici la newsletter.

Cabinet Individual de Psihologie